W trakcie obrad Paweł Iwanowski wygłosił referat pt. Analysis of Load Bearing Capacity of Cement Concrete Airfield Pavement's Construction in Relation to its' Changes of Physico-Mechanical Parameters, którego autorami byli Mariusz Wesołowski, Krzysztof Blacha oraz Paweł Iwanowski. |
W konferencji czynnie uczestniczyli Kierownik Zakładu Lotniskowego ITWL ppłk dr inż. Mariusz WESOŁOWSKI, prof. dr hab. inż. Piotr NITA, mjr mgr inż. Krzysztof BLACHA, mgr inż. Agata KOWALWSKA oraz mgr Aleksandra RUMAK, którzy wygłosili niżej wymienione referaty: Cellular geosynthetics in the aspect od application in airfield construction Assessment of the deterioration stage in the process of operation of airfield pavement functional elements made of asphalt concrete Assesment of atmospheric corrosion within the operational military facilities in the aspect of flight safety |
W konferencji czynny udział wzięli pracownicy Zakładu Lotniskowego z ppłk dr inż. Mariuszem WESOŁOWSKIM na czele. Przedstawili Oni następujące referaty: Impact of airfield pavement's operability on its anti-skid properties Examination of selected cleaning elements of airport service equipment in scope of airfield's movement areas maintenance Properties of de-icing agents for use on paved airfield pavements after their expiration dates |
Podobnie jak i w latach ubiegłych, pracownicy Zakładu Lotniskowego oraz Działu Rozwoju i Promocji Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych przedstawili uczestnikom targów ofertę zakładu w zakresie budownictwa drogowego i lotniskowego. |
Z ramienia ITWL wykład wygłosili Kierownik Zakładu Lotniskowego ppłk dr inż. Mariusz Wesołowski oraz dr inż. Adam Poświata. Szkolenie praktyczne z zakresu badań diagnostycznych i materiałowych przeprowadzili pracownicy Zakładu Lotniskowego związani z przedmiotowymi zagadnieniami. Szkolenie obejmowało przede wszystkim omówienie nawierzchni wykonywanych z betonu asfaltowego oraz z betonu cementowego. Przedstawiono ich technologie budowy, w tym materiały do ich budowy, stosowany sprzęt oraz technologię i organizację robót. Zwrócono szczególną uwagę na polskie i światowe dokumenty normatywne stosowane na polskich obiektach lotniskowych, związane z budową i utrzymaniem nawierzhchni. Omówiono warunki odbioru i eksploatacji nawierzchni lotniskowych kładąc nacisk na sprawdzenie podstawowych paramterów użytkowych, do których zalicza się przede wszystkim nośność, równość i szorstkość. |